5. mai 2008.
Det digitale speilreflekskameraet EOS 450D har en 3,0 LCD-skjerm med direktevisning, og Canon demonstrerer nå denne funksjonen på kameraet for publikum ved hjelp av interaktive utendørs plakater. Firmaet JCDecaux tok utfordringen fra Canon, og mandag 5. mai kl. 08:00 monteres det opp 5 utendørs plakater i Oslo der teknologien demonstreres.
Når noen trykker på knappen på plakaten vil de se seg selv i det avbildede kameraets LCD-skjerm – akkurat slik funksjonen fungerer på kameraet. Når direktevisningen ikke er aktivert, vises det en video om produktet i skjermen. Teknisk lar dette seg gjøre ved at det er montert en skjerm og et videokamera inni bildet på plakaten.
-Løsningen skaper en interaksjon med respondenten som forsterker budskapet ytterligere. Det å se seg selv som en del av plakaten vekker oppmerksomhet blant publikum. Poenget med live-skjermen blir tydeligere og løsningen skiller seg ut. Dette er første gang vi ser en slik gjennomføring. Dette er en unik løsning som virker enkel i form, men som er relativt kompleks å gjennomføre. Det er viktig å ha kunder som tør å gjennomføre mer avansert kommunikasjon. Canon er en kunde vi håper å bli utfordret av i fremtiden også, sier markedssjef Bjørn Erik Broady Aasebø i JCDecaux Norge AS.
Plakatene er å finne på Stortorget, på trikkeholdeplassen ved Nationaltheatret, Storgata ved Gunerius, Nesoddbåtterminalen (Aker Brygge) og Akersgata ved VG.
-EOS 450D høster fruktene av 20 år med kontinuerlige investeringer i EOS-systemet. Dette kameraet viderefører Canons strategi om å ta teknologier som er utprøvd på proffmarkedet, og gjøre dem tilgjengelig på et bredere marked av amatørfotografer, sier Lene Finstad, markedssjef for Canon Consumer Imaging (CCI), Norge.
Kameraet er også markedsført på tradisjonelt vis med både print- og web-annonsering, i tillegg til et stort antall vanlige plakater.
Det digitale speilreflekskameraet EOS 450D har en 3,0 LCD-skjerm med direktevisning, og Canon demonstrerer nå denne funksjonen på kameraet for publikum ved hjelp av interaktive utendørs plakater. Firmaet JCDecaux tok utfordringen fra Canon, og mandag 5. mai kl. 08:00 monteres det opp 5 utendørs plakater i Oslo der teknologien demonstreres.
Når noen trykker på knappen på plakaten vil de se seg selv i det avbildede kameraets LCD-skjerm – akkurat slik funksjonen fungerer på kameraet. Når direktevisningen ikke er aktivert, vises det en video om produktet i skjermen. Teknisk lar dette seg gjøre ved at det er montert en skjerm og et videokamera inni bildet på plakaten.
-Løsningen skaper en interaksjon med respondenten som forsterker budskapet ytterligere. Det å se seg selv som en del av plakaten vekker oppmerksomhet blant publikum. Poenget med live-skjermen blir tydeligere og løsningen skiller seg ut. Dette er første gang vi ser en slik gjennomføring. Dette er en unik løsning som virker enkel i form, men som er relativt kompleks å gjennomføre. Det er viktig å ha kunder som tør å gjennomføre mer avansert kommunikasjon. Canon er en kunde vi håper å bli utfordret av i fremtiden også, sier markedssjef Bjørn Erik Broady Aasebø i JCDecaux Norge AS.
Plakatene er å finne på Stortorget, på trikkeholdeplassen ved Nationaltheatret, Storgata ved Gunerius, Nesoddbåtterminalen (Aker Brygge) og Akersgata ved VG.
-EOS 450D høster fruktene av 20 år med kontinuerlige investeringer i EOS-systemet. Dette kameraet viderefører Canons strategi om å ta teknologier som er utprøvd på proffmarkedet, og gjøre dem tilgjengelig på et bredere marked av amatørfotografer, sier Lene Finstad, markedssjef for Canon Consumer Imaging (CCI), Norge.
Kameraet er også markedsført på tradisjonelt vis med både print- og web-annonsering, i tillegg til et stort antall vanlige plakater.