Den nye strategien styrker Canons status som arbeidsgiver, og sørger for en mer effektiv bruk av ressurser knyttet til varemerket. Selskapet forbedrer dessuten de visuelle assosiasjonene knyttet til Canon ved å lansere en ny ramme som gir all reklame- og kommunikasjonsmateriell en lett gjenkjennelig og konsekvent identitet.
- Det er ingen tvil om at Canon er et sterkt varemerke. Vi tar nå dette et skritt videre og informerer våre kunder, partnere og medarbeidere om katalysatoren bak alt vi gjør nemlig lidenskapen vår for bildets makt, sier Jeanette Solheim, Corporate PR Executive i Canon Norge. Rammen er et nøkkelelement i den nye varemerkestrategien, og viser hvor viktig bilder er for Canon. Vi ønsker å knytte rammene til selskapets identitet slik at folk øyeblikkelig gjenkjenner Canon i all vår kommunikasjon i regionen, avslutter Solheim.
Avgjørelsen om å fornye strategien er tatt etter en vurdering av markedsundersøkelser som viser at selv om Canon er et varemerke som svært mange gjenkjenner, så vil kundene gjerne vite mer om varemerket og få et tettere forhold til selskapet. Den nye strategien er utviklet av en intern gruppe med medlemmer fra hele regionen.
Canon fortsetter å bruke den paneuropeiske varemerkeplattformen You Can, som inspirerer kunder til å utforske og virkeliggjøre sin kreativitet med hjelp av teknologi fra selskapet.
- Det er ingen tvil om at Canon er et sterkt varemerke. Vi tar nå dette et skritt videre og informerer våre kunder, partnere og medarbeidere om katalysatoren bak alt vi gjør nemlig lidenskapen vår for bildets makt, sier Jeanette Solheim, Corporate PR Executive i Canon Norge. Rammen er et nøkkelelement i den nye varemerkestrategien, og viser hvor viktig bilder er for Canon. Vi ønsker å knytte rammene til selskapets identitet slik at folk øyeblikkelig gjenkjenner Canon i all vår kommunikasjon i regionen, avslutter Solheim.
Avgjørelsen om å fornye strategien er tatt etter en vurdering av markedsundersøkelser som viser at selv om Canon er et varemerke som svært mange gjenkjenner, så vil kundene gjerne vite mer om varemerket og få et tettere forhold til selskapet. Den nye strategien er utviklet av en intern gruppe med medlemmer fra hele regionen.
Canon fortsetter å bruke den paneuropeiske varemerkeplattformen You Can, som inspirerer kunder til å utforske og virkeliggjøre sin kreativitet med hjelp av teknologi fra selskapet.